Recent Posts

Παρασκευή, 20 Ιουνίου 2014

ΤΡΑΠΕΖΑ ΘΕΜΑΤΩΝ: Απίστευτα πράγματα, που δείχνουν την προχειρότητα.

Τα θέματα της τράπεζας μαθηματικών αναρτήθηκαν μόλις 3 ημέρες πριν την έναρξη των προαγωγικών εξετάσεων χωρίς να ελεγχθούν από κανέναν. Καθηγητές που προσπάθησαν να τα λύσουν εντόπισαν πολλά θέματα με λάθη και ασάφειες στις εκφωνήσεις.
Αρκετά θέματα έχουν ήδη αποσυρθεί από την τράπεζα, ενώ η απόσυρση κάποιων άλλων θεμάτων συνεχίζεται μέχρι και σήμερα. Δηλαδή, τη μια μέρα μπορεί να κληρωθεί ένα θέμα στις εξετάσεις κάποιου σχολείου και την επομένη να αποσυρθεί από την τράπεζα !!! Απίστευτα πράγματα, που δείχνουν την προχειρότητα με την οποία έγινε το όλο εγχείρημα.
Επίσης, παρατηρούνται σημαντικές διαφορές στο βαθμό δυσκολίας των θεμάτων της ίδιας κατηγορίας, π.χ. στην κατηγορία του 4ου θέματος υπάρχουν ασκήσεις μέτριας δυσκολίας, αλλά και κάποιες άλλες με ερωτήματα επιπέδου μαθηματικών διαγωνισμών.
 Ειδικά στην Άλγεβρα, υπάρχουν πολλά και αυξημένης δυσκολίας προβλήματα, αλλά και στη Γεωμετρία  πολλές ασκήσεις στο επίπεδο των σύνθετων θεμάτων του σχολικού βιβλίου. Πόσοι καθηγητές άραγε βρήκαν το χρόνο να διαπραγματευτούν τέτοια θέματα στην τάξη; Ας μην παραβλέπουμε το γεγονός ότι η έκταση της διδακτέας ύλης είναι πολύ μεγάλη και ότι πολλές διδακτικές ώρες χάνονται κατά τη διάρκεια της χρονιάς λόγω εκδρομών, αργιών, διδακτικών επισκέψεων, μαθητικών συνελεύσεων κλπ. Ακόμα, να μη ξεχνάμε και το αποτέλεσμα των διαγνωστικών τεστ στην αρχή της χρονιάς.
Τι πρέπει να κάνει ο καθηγητής που θα διαπιστώσει πρόβλημα σε μεγάλο αριθμό των μαθητών του; Να το αγνοήσει και να προχωρήσει στην κάλυψη της διδακτέας ύλης της Α λυκείου, ευχόμενος ότι με κάποιο μαγικό (διάβαζε εξωσχολικό) τρόπο οι μαθητές θα καλύψουν τα κενά των προηγούμενων τάξεων;
Τέλος, δεν έχει ληφθεί μέριμνα ώστε να μη κληρώνονται θέματα της τράπεζας από την ίδια διδακτική ενότητα. Αν συμβεί αυτό (δυστυχώς, συνέβη ήδη σε κάποια σχολεία), τότε ο μαθητής που τυχόν δεν έχει προετοιμαστεί στην ενότητα αυτή τιμωρείται με βαθμό από τη βάση και κάτω. Άλλωστε, αυτό έρχεται σε αντίθεση και με το μέχρι τώρα πνεύμα των προαγωγικών εξετάσεων, σύμφωνα με το οποίο τα θέματα έπρεπε να διατρέχουν όσο το δυνατό μεγαλύτερη έκταση της ύλης.
Συμπερασματικά, η τράπεζα θεμάτων των μαθηματικών διαμορφώθηκε με βιασύνη και προχειρότητα, περιέχει πολλά θέματα αυξημένης δυσκολίας που δεν απευθύνονται στο μέσο μαθητή, δημιουργεί ανισότητες μεταξύ των μαθητών διαφορετικών σχολείων και προκαλεί αναστάτωση ή φοβίες για το μάθημα στους περισσότερους μαθητές, τους οποίους και παρακινεί να καταφύγουν στην παραπαιδεία.
"Ο Μαθηματικός"

Πηγή: esos.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου